Arribem a juny i
ja s’han acabat les classes de socioemocional. En aquesta entrada faré una
petita conclusió dient els aspectes generals de cada tema donat. Els temes que
hem tractat, tal com s’han vist a les entrades anteriors, són tres: emocions, família
i escola.
En primer lloc,
respecte les emocions, voldria dir que he après que no tot són flors, que una
persona que mai estigui trista no significa que sigui feliç. He après també que
és normal extraure la ràbia a crits sense fer mal a ningú, sempre havia pensat
que ho feia malament, però em dono compte que és la millor manera de fer-ho, és
una pena que aquesta ràbia nostra sempre la tinguin que suportar les persones
que més estimem. He après que en veure una persona trista, que s’enfada ràpid o
que evita les relacions, és la persona que més necessita acompanyament i que
algú l’escolti. Hem refereixo a evitar fer el que tots fem: en veure una
persona complicada, que no es vol relacionar amb ningú o no ens agrada la seva
manera d’actuar ens allunyem. Potser el que necessita és que algú l’entengui.
Tot això ho hem de tenir en compte amb els infants, tots els que ens criden
l’atenció és perquè els hi manca, no ho fan per molestar.
En segon lloc, en
referència a la família, m’ha quedat més clar que l’aigua que és la principal
en tots els aspectes de la vida. Sempre ho havia pensat, però moltes vegades em
platejava si estava equivocada. Però veig que per molt que busquis en tot el
món ningú s’interessarà per tu com ho fan les famílies, siguis com siguis, facis
el que facis, t’acaben acceptant i perdonant. He après que el secret no està en
un estil familiar en concret, com per exemple el democràtic que està tant de
moda, sinó un model ideal que s’adapti a les necessitats dels diferents membres
de la família i, sobretot, del temperament d’aquests.
El camí és fa cada vegada més curt i, al mateis temps llarg
En tercer lloc,
pel que fa a l’escola, voldria dir que, tal com se està intentant fent
actualment, cal eliminar la barrera que ha hagut entre l’escola i la família.
Per que els infants han d’oblidar-se de tot el que els hi passa a casa quan
arriben a l’escola. Què passa? A cas quan entren per la porta han de esborrar
amb una “goma màgica” el seu cervell juntament amb els seus pensaments i
emocions? Hem de fer de l’escola un lloc on els infants aprenguin a conviure, per
tant a saber que les persones tenim emocions, que les hem de respectar i
sobretot extreure. Han d’aprendre a escoltar-se els uns als altres, a
sentir-nos acompanyats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario