Comencem un nou semestre i com
sempre, noves assignatures. En aquest blog la que vull anar comentant és la de
l’assignatura de Representació escènica. Es tracta d’una assignatura molt
diferent de la resta. Ara no es tractava de escoltar les explicacions del
mestres, agafar apunts ni fer treballs. Ara es tractava de dissenyar un
escenari i representar una obra de teatre. No ha de ser qualsevol, sinó que
l’hem d’inventar nosaltres. No només això, sinó que aquesta obra ha d’anar
acompanyada de música cant i dansa. Quina emoció! Vam pensar les del meu grup.
Na Sol ens va proposar fer una obra
basada en l’anomenada llum fosca. En la una llum especial donava efectes
especials. Però aquest efecte no es dona en tots els colors, així que tenim que
estar molt atentes en el moment de preparar i dissenyar tant l’escenari com el
vestuari.
Així doncs, vam començar molt
entusiasmades per pensar primer en la nostra història. De què volíem que
tractes la nostra obra? La primera opció era la d’un gos que va arribar a un
illa deserta després d’haver caigut d’un vaixell. El mestre ens va dir que era
molt típic un gos, que podríem pensar en una altre animal. A més, també ens va
dir que hauríem de buscar una bona causa de perquè el gos cau de l’illa, i si
després de viure allí uns dies perquè tornava o no a casa seva. També vam
pensar en una cadena de favors, un concurs, etc. Però la veritat que aquell dia
ens vam anar a casa sense tenir una idea clara de la història que volíem.
L’única cosa que teníem clara és que volíem que la nostra obra tingui aspectes
educatius i que puguin afavorir el desenvolupament dels infants que seran el
nostre públic.
A continuació vam crear un grup de
whats app per decidir, sobretot, els dies que podíem quedar per avançar en la
feina. Vam pactar de quedar el cap de setmana a la meva casa. Allí van sorgir
diverses temàtiques, entre les qual destaca la de dos nens que troben un mapa
que duia a un tresor al fons del mar. Però la que ens va il·luminar el dia fou
la bruixa que robava el sol. Quina idea més bona! Robar el Sol! Així, i com a
conseqüència, tenia sentit la llum fosca que volíem utilitzar en la nostra
obra. Després d’arribar a aquella conclusió vam quedar de trobar-nos el dia
següent a la UIB per fer la presentació del nostre grup i acabar de perfilar la
història.
Així doncs en la Seu vam fer un
butlletí en el que ens vam anomenar El grup de universitari Son de Somnis. Allí
vam incloure la funció de cada una. A continuació l’adjunto per a que el pugueu
observar.
Al dia següent teníem classe amb en
Toni, un dels dos professors que s’encarreguen d’aquesta assignatura, li vam
presentar el nostre grup i, a continuació, la nostra història. Emocionadíssimes
li contàvem al mestre com una bruixa robava el sol d’un poble. Es tractava
d’una princesa molt orgullosa i egoista. Una fada la convertia en bruixa
donant-li la possibilitat de tornar a ser la princesa si aprèn a compartir. La
bruixa en veure que ningú del poble vol jugar amb ella, els hi roba el sol per
cridar la atenció. Al final els nens aniran en busca de sol i amb una abraçada
ajudaran a que la bruixa comprengui els errors que feia i, així, tornar-se a
convertir en princesa.
Bé, una història encantadora!
Veritat? Doncs imagineu-vos la nostra cara en la moment que el mestre ens la va
rebutjar. Quina DECEPCIÓ! I ara? Hem de començar tot des de 0? No ens ho podíem
creure.
Els primers dies de classe passen
molt ràpid. Tots els altres grups ja tenen una història per al musical ...
menys el meu grup. La veritat que estàvem decebudes i deprimides. Ens va costar
tant inventar la història de la bruixa, ens va emocionar tant "portar-se
el sol li ha de encantar als nens" pensàvem; però el que contava ara era
que el mestre ens la va denegar.
Quina decepció la que vam sentir.
¿¡Així que tantes hores de treball no ens han servit de res!? Va ser denegada pel simple fet que al
final no estava ben elaborat i que un altre grup té un aspecte similar al
nostre: les dues històries comptaven amb una transformació, en el nostre cas
una princesa era convertida en bruixa i en l'altra història una orruga es
convertia en papallona. Tanta similitud hi ha entre aquests dos aspectes?
Perquè per a nosaltres NO!
"És igual, si a nosaltres ens
agrada la fem i ja està" 'vaig dir jo. Però em van acabar convencent que
serà millor que canviem d'història ja que el fet que al mestre no li agradés influiria
tant en la nota com en el nostre rendiment.
Així que vam començar de 0. Noves
idees. Sorgiren el de un robot que volia tenir sentiments però en veure que un
altre grup tenia un robot en la seva història la vam descartar, també sorgiren
el fet de jugar amb la mar i l’aigua, la consciència ambiental, la d’una
ovella, etc.
Però ninguna ens va convèncer.
Decebudes miràvem com els altres grups preparaven el vestuari i l’escenari i
com nosaltres encara no teníem ni història. El temps passa i passa i nosaltres
seguíem igual, sense res fixe. Com han
pogut els altres grups inventar-se una història tant ràpidament?
I ara què farem? No ens podem quedar
sense història!
CONTINUARÀ EN LA SEGÜENT ENTRADA!
FINS AVIAT!
No hay comentarios:
Publicar un comentario